יום שישי, 2 בספטמבר 2011

זוגיות תקינה במהלך שיפוץ

אחד הרגעים המאתגרים לזוגות, הינו תהליך של בנייה או שיפוץ הבית.
האתגר הינו כיצד לשמור על זוגיות טובה, וגם להגיע לתוצאות הרצויות בבנייה והשיפוצים.

זוגות רבים חולמים על בית חלומותיהם. לפעמים, לצערם, זה לוקח זמן עד שמגיעים לשלב הביצוע, וכשכבר מגיעים אליו, הציפייה היא שהוא ייראה בדיוק כפי שחזיתם בדמיונכם. אך אין ברירה, שיפוץ זהו תהליך מורכב, שיש בו אילוצים, קשיים, משברים והתמודדויות עם נושאים שלא מוכרים ושחסר לרבים ידע בו.

בני זוג שמגיעים לשיפוץ כשיחסיהם טעונים ורעועים, או שיש להם קושי בהתמודדות עם קונפליקטים, עלולים לעבור תהליך מסובך המאופיין במריבות וויכוחים רבים עד כדי השפעה ישירה על שלמות הזוגיות שלהם.
מנגד ניתן לתפוס את תהליך הבניה והשיפוץ כהזדמנות לבניית יצירה משותפת שמביאה הנאה, שמחה וסיפוק לחיים המשותפים, וכמו בנית הבית, "לבנות" ולמנף את הזוגיות למקום חדש וטוב יותר, וסמל להצלחה של השניים.

לעיתים, מבחן הזוגיות הינו הצורך להתמודד עם חוסר הידע בנושא, התקלות והבעיות במעלי הדרך, אילוצי הכסף והזמן, תכנון הבית, בעלי מקצוע שונים והקשר השוטף איתם, בחירה ורכישת הדברים הנחוצים לבית, דלתות, חלונות, רצפות, כלים סניטריים, חשמל וגופי תאורה, איסטלציה ועוד רבים ברשימה, אילוצים שבתחילת הדרך אפילו לא חושבים עליהם.

לכן, חשוב להסתכל על התהליך כפרויקט משותף שבולטת בו הדדיות, ונותנים מקום וחשיבות לצרכים השונים שלכם, עם חופש לבטא את הרצונות והציפיות, תקשורת פתוחה שקופה וישירה, חלוקת תפקידים ותכנון מראש, תמיכה ועזרה הדדית, גמישות ונכונות לפשרות ועוד,
כך גוברים הסיכויים שהבנייה והשיפוץ יסתיימו בנחת, ביחסים טובים ובתחושה של סיפוק והנאה מהתוצאה.
וחשוב לזכור, כי זוהי תקופה זמנית שחולפת ואח"כ לא זוכרים על  מה התווכחתם, ופשוט נהנים מהתוצאה!
ותחשבו על זה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה